Frida Khalo, Konstvetenskap och sommarjobb.. :-)

Det är mycket på gång just nu, ganska mycket..
Jag har en delkurs nu som heter Vetenskapsteori, den är på 6 hp, och samtidigt har vi en uppsats som ska skrivas. Vi fick välja ämne helt själva. Jag valde att skriva om Frida Khalo och hennes dubblerade porträtt De två Fridorna. Uppsatsen ska vara på 10 sidor och den måste vara vetenskaplig. Det måste alltså finnas en vetenskaplig frågeställning som man utgår ifrån och försöker svara på. Det är inte så lätt.. jag har inte kommit så långt.. jag har mycket kvar.... hehe
Jag har tenta om två veckor i Vetenskapsteori. Det är verkligen den tråååkigaste delkursen jag någonsin har haft !! Det är så svårt för mig att ens försöka vara intresserad.. blää.. suck Där sitter man på föreläsningarna och positivismen och relativismen....

Hur som helt.. Snart är det där med baskursen avklarat. Till sommaren har jag tagit mina 30 poäng i kulturvetenskaplig baskurs :-D Det är bara att ta sig igenom det som är tråkigt, för att kunna komma till det roliga! Det vill säga Konstvetenskap 1, 30 hp som börjar efter sommarlovet, på höstterminen. Det ska bli jättekul!  

Och.. i sommar är det sommarjobb som gäller. Hoppas jag haha, jag har inget än så länge..Men jag söker så jag blir blå. Jag söker alla jag kan hitta! Är det någon som läser det här och har något underbart tips så hör gärna av er ;)

Jag längtar till sommaren nu. Vill inte ha min fula tjocka smutsiga vinterjacka på mig mer, den är så stor att jag ser ut som en dvärg i den.. En haltande dvärg dessutom. Jag har stukat stortån, och har haltat till skolan de senaste två veckorna. Suck. Så nu fick jag köpa voltaren gel.

Och jag har inte klippt mig på hundra år. Jag har inte färgat håret heller så jag har rätt rejäl utväxt. Ser ut som ett troll :( Men jag ska gå och klippa mig nu snart, när jag har fått pengar från csn hihi

My **<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0